Tuesday, March 19, 2013

Pepias ubah saya



 بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, Ya Allah, i thank you for everything. Allah knows best while we know not. 
I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way
I walked everyday
Further and further away from you
Ooooo Allah, you brought me home
I thank You with every breath I take.
( Kalau nak lebih feel, boleh lah pasang lagu Alhamdulillah by Maher zain )

Allah bukak mata aku untuk aku lebih kuat berusaha untuk kenal agama aku sendiri. Alhamdulillah, aku yang dulu begitu, kini begini, berkat doa ibu bapaku, berkat doa keluargaku, berkat doa sahabatku, berkat doa keluarga baruku, Pepias. 

Subhanallah, aku sendiri suka dengan perubahan aku, cara aku. Walaupun aku masih belum sempurna daripada pelbagai segi, tapi aku bersyukur masih ada insan yang sentiasa ada disisi untuk mengingatkan aku. Cara aku bercakap, cara aku berpakaian, cara aku di laman sesawang. Alhamdulillah aku terpilih. Terpilih untuk pergi ke program Pepias. Terpilih untuk menerima hidayah Allah yang sekian lama aku cari. 

Kalau dulu, asal pakai, terus keluar. Sekarang, 5 6 7 8 kali check depan cermin, apa yang tak kena cara aku berpakaian. Kalau dulu pergaulan lelaki dan wanita terlalu ketara, kini terkawal. Kalau dulu, belum tentu cukup solat 5 waktunya, kini Alhamdulillah. Kalau dulu, bercakap lepas atau pun menipu itu perkara biasa, kini serba tak kena hati ni terasa. 

Dan alhamdulillah, kawan kawan aku mula perasan akan perubahan aku dan aku lihat kebanyakkan mereka senang dengan perubahan aku dan masing masing ambil tempat untuk support aku, dan seperti biasa ada yang tidak suka dengan perubahan aku. Biasalah tu, bukan semua orang akan suka dengan setiap gerak geri kita mahupun perbuatan kita. Dugaan sentiasa akan datang untuk menjadikan kita lebih matang untuk menghadapi hari hari mendatang. ( nampak tak ayat dia macam banyak kata tambahan meng di situ, penulis tengah memerah otak sebenarnya fikir ayat bahasa melayu yang sesuai heee )



Hari ni 20/3. Maka esok result SPM keluar. Cepatnya masa berlalu. InsyaAllah, jika aku gagal kali ini, bukan pengakhiran jalan cerita hidup aku. Semoga aku masih diberi kesempatan untuk menyambungkan pelajaran. InsyaAllah. Doakan yang terbaik buat aku, dan para sahabat. Kejayaan milik kami. InsyaAllah.

Assalamualaikum. 









5 comments:

  1. kami sentiasa bersama adik :) semoga istiqomah dlm kehidupaan bersama jemaah ini, kita sama-sama belajar..abg pon masih belajar dan masih dlm proses perubahan diri..kita tutup buku lama..dan kita buku baru^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah. Tarik saya kalau saya tersasar. Nasihatkan saya kalau saya terlalai

      Delete
  2. alhamdulilah...gud for u piqa...semoga menjadi insan yg lebih baik kelak...In Sha Allah :)

    syafiq kadiran

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, thank you abang. InsyaAllah. Kita sama2 berubah ye abang.

    Syafiqah Khadiron

    ReplyDelete
  4. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : melasian77cs@gmail.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    asianbet77.com

    Download Disini

    ReplyDelete